بهینهسازی بازی Dune Awakening برای ایکس باکس سری اس یک چالش است
به نظر میرسد که اخیرا حول Xbox فقط خبر بد منتشر میشود و توسعهدهندگان متعددی در مورد دشواری کار با سختافزار و محدودیتهای کنسولهای آن صحبت میکنند. اکنون توسعهدهنده Funcom میگوید پورت Dune: Awakening به Xbox Series S برای آنها دردسر ایجاد کرده و آن را یک «چالش» خواندند.
همانطور که توسط VG247 گزارش شد، هنگام صحبت در مورد مشکلات مربوط به توسعه Dune: Awakening به طور خاص در Xbox Series S، اسکات جونور، مدیر ارشد محصول گفت که این بازی قرار است به طور همزمان برای رایانههای شخصی و پلی استیشن ۵ منتشر شود اما نه برای ایکس باکس.
به دلیل اینکه پورت بازی برای ایکس باکس سری اس یک «چالش» است. او گفت:
بنابراین، این یکی از دلایلی است که ابتدا روی رایانههای شخصی عرضه کنیم. قبل از عرضه برای ایکس باکس، بهینه سازیهای زیادی باید انجام دهیم. اما بله، Xbox Series S یک چالش است.
موتور Unreal کارهای زیادی برای ما انجام میدهد. کاری که ما بیشتر میکنیم، بهینهسازی داراییها و استفاده از فناوریهای مختلف، خواه FSR باشد یا چیز دیگری، برای تکرر فریمها است. میخواهیم بازی در سطح بالا خیرهکننده به نظر برسد، چه شما یک 3070 داشته باشید یا یک 4090، اما همچنین میخواهیم که خوب به نظر برسد… فکر نمیکنم هنوز مشخصات سیستم مورد نیاز را منتشر کرده باشیم، اما میدانیم کارتهای قوی چند سال پیش باید بتوانند بازی را به خوبی اجرا کنند.
برای آن دسته از کسانی که نمیدانند، Dune: Awakening دنیای فرانک هربرت را با یک بازی آنلاین بقای چندنفره عظیم به مقیاس بزرگ به تصور میکشد که در آن بازیکنان در تلاش برای کسب قدرت، غارت میکنند، دست به ساخت میزنند و در سراسر بیابانهای Arrakis برای اسپایس جنگ به راه میاندازند. شما در نهایت می توانید یک خاندان تشکیل دهید و قدرتمندتر شوید.
با چنین تلاش گستردهای، منطقی است که Funcom سخت افزار ضعیفتر کنسول Xbox Series S را «چالشی» برای کار با آن برای ایجاد چشم انداز خود بدون قربانی کردن کیفیت یا محتوا بداند. این عنوان در ابتدای سال ۲۰۲۵ برای پیسی عرضه میشود.