خانه » دستهبندی نشده » تهران تا ارس با کراس اوور جذاب وارداتی؛ جیای سی امکو چه مشخصاتی دارد؟ (تصاویر)
تهران تا ارس با کراس اوور جذاب وارداتی؛ جیای سی امکو چه مشخصاتی دارد؟ (تصاویر)
جی ای سی امکو یکی از محصولات جدید و وارداتی بازار است و ما در سفر تهران تا ارس این کراس اوور جذاب وارداتی را به چالش کشیده ایم.
به گزارش آخرین خودرو، با آغاز دور جدید واردات خودرو، راساموتور خاورمیانه یکی از شرکت های پیشگام برای واردات بود و توانست عرضه خودروهای سوزوکی و GAC را در ایران آغاز کند. از نشان جی ای سی سه مدل امپو، GS3 و امکو برای بازار ایران در نظر گرفته شد که هر سه خط جدید طراحی های کمپانی GAC را دارند و از میان آن ها امکو طراحی ساختار شکن تر را ارائه می دهد. متفاوت بودن و مدرن بودن طراحی این کراس اوور جذاب وارداتی شاید به این دلیل است که رونمایی اولیه این محصول در سال ۲۰۲۲ انجام شده و از این جهت با یک چینی جدید طرف هستیم. این خودرو بر اساس پلتفرم GMPA توسعه داده شده و در بازارهای جهانی با دو نسخه بنزینی و هیبرید به فروش می رسد.
نشان GAC اگرچه در ایران عرضه گسترده ای در سال های اخیر نداشته اما به واسطه همکاری های قوی با تویوتا و میتسوبیشی، کیفیت بسیار بالایی را در خودروهایش ارائه می دهد. در این قسمت تست و بررسی آخرین خودرو به سراغ امکو رفته ایم و در یک سفر طولانی (بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر) این خودرو را محک زده ایم. در ادامه می توانید بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا شوید.
مشخصات فنی کراس اوور جذاب وارداتی
زیر کاپوت جی ای سی امکو یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو قرار دارد که آشناست و آن را در دیگر محصولات GAC دیده ایم. این موتور با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم خنک کاری توربو از نوع ایر تو واتر است و همین باعث شده تا راندمان بالای موتور را در دورهای مختلف شاهد باشیم. البته مثل هر توربوی دیگری، در این خودرو هم حساسیت به بنزین و کیفیت آن همچنان وجود دارد.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و سواری راضی کننده ای را با این کراس اوور تجربه می کنید. مصرف سوخت در این کراس اوور به صورت استاندارد ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده اما این را در نظر داشته باشید که بسته به کیفیت بنزین و نوع رانندگی این عدد می تواند بالاتر برود. اما مهم ترین نکته در مورد امکو شتاب زیر ۷ ثانیه ای آن است که این عدد هم تا حد زیادی به کیفیت سوخت ورودی و شرایط جاده بستگی دارد اما در کل شتابگیری اولیه و ثانویه در این خودرو نسبت به آنچه از دیگر چینی ها دیده ایم، راضی کننده است.
کابین و امکانات
با ورود به کابین اولین چیزی که شما را جذب می کند طراحی داخلی خاص امکو است. وجود یک صفحه نمایش بزرگ در وسط و کلاستر دیجیتال در پشت فرمان باعث شده تا کابینی مدرن را داشته باشیم. المان های طراحی در قسمت تنظیم سیستم تهویه و دستگیره های در کاملا خاص و منحصر به فرد است و خود دریچه های تهویه به نحوی طراحی شده اند که در خودروی دیگری نمی بینید. به طور کلی کابین این خودرو مدرن و البته بسیار متفاوت است و برای کسانی که به دنبال خودروی کاملا متفاوت در طراحی بیرونی و داخلی هستند، امکو می تواند انتخاب جذابی باشد.
از جمله امکانات جی ای سی امکو می توان به ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، شیفتر پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، کیت صدای اگزوز، سانروف، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم صوتی حرفه ای، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، شارژر بی سیم، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.
کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت : :از ۱۵ بانک تنها یک یا دو بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کردهاند و همین امر باعث شده که سازندگان دیگر انگیزهای برای ادامه کار نداشته باشند.
به گزارش تجارت نیوز،
کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: عدم همکاری بانک در پرداخت تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی باعث شده که متقاضیان نهضت ملی مسکن به فکر انصراف باشند که همین امر آینده بازار مسکن را به خطر میاندازد.
هاشم توکلی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه نامه اخیر نمایندگان مجلس در خصوص افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان میتواند به همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات ساخت منجر شود، گفت:پرداخت تسهیلات ساخت مسکن متاسفانه در چند ماه اخیر از سوی بانکها قفل شده و همین امر باعث کند شدن روند اجرای پروژههای نهضت ملی مسکن شده است.
وی د ادامهداد:تسهیلاتساختمسکن یکیاز مهمترین اقداماتی است که زمینه ساز تسریع در اجرای پروژههای نهضت ملی مسکن میشود و همین امر در آینده میتواند به اجرای قانون جهش تولید مسکن منجر شود.
او بیان کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانکها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما متاسفانهبانکهابه این قانون پشت پا زدهاند.
توکلی با بیان اینکه امیدواریم با اعطای این نامه به رئیس جمهور راه برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن فراهم شود گفت:از ۱۵ بانک تنها یک یا دو بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کردهاند و همین امر باعث شده که سازندگان دیگر انگیزهای برای ادامه کار نداشته باشند.
وی توضیح داد: سالانه باید طبق قانون جهش تولید مسکن یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که اجرای این طرح هم تنها منوط به پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی است که فعلا متوقف شده است.
کارشناس سیاست گذاری مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی در جلسه شورای عالی مسکن به تصویب رسیده است، گفت:بانکها نباید بهانهتراشیکنند چراکه افزایش تسهیلات باعث میشود که پروژههای نهضت ملی مسکن دوباره جان تازهای بگیرند و زمینه برای رونق بازار مسکن فراهم میشود.
توکلی با یادآوری این موضوع که هنوز با گذشت بیش از ۵ ماه از مصوبه شورای عالی مسکن هنوز این آئین نامه از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل ابلاغ نشده است گفت: بانک مرکزی هنوز این وام را به بانکهای عامل ابلاغ نکرده و این موضوع سبب شده که مردم، به خصوص متقاضیان ساخت و ساز، بلاتکلیف شوند و حتی بسیاری از آنها به فکر انصراف از پروژه باشند.
او بیان کرد: باید بتوانیم بانکها را از بنگاه داری دور کنیم و این امر تنها از طریق همکاری دولت و بانک مرکزی امکان پذیر میشود در نتیجه اگر بانکها به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام کنند متقاضیان انگیزه بیشتری برای پرداخت آورده های خود پیدا میکنند.
منبع :
باشگاه خبرنگاران جوان
" href="https://funyland.ir/کارشنا/">
کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت : :از ۱۵ بانک تنها یک یا دو بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کردهاند و همین امر باعث شده که سازندگان دیگر انگیزهای برای ادامه کار نداشته باشند.
به گزارش تجارت نیوز،
کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: عدم همکاری بانک در پرداخت تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی باعث شده که متقاضیان نهضت ملی مسکن به فکر انصراف باشند که همین امر آینده بازار مسکن را به خطر میاندازد.
هاشم توکلی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه نامه اخیر نمایندگان مجلس در خصوص افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان میتواند به همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات ساخت منجر شود، گفت:پرداخت تسهیلات ساخت مسکن متاسفانه در چند ماه اخیر از سوی بانکها قفل شده و همین امر باعث کند شدن روند اجرای پروژههای نهضت ملی مسکن شده است.
وی د ادامهداد:تسهیلاتساختمسکن یکیاز مهمترین اقداماتی است که زمینه ساز تسریع در اجرای پروژههای نهضت ملی مسکن میشود و همین امر در آینده میتواند به اجرای قانون جهش تولید مسکن منجر شود.
او بیان کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانکها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما متاسفانهبانکهابه این قانون پشت پا زدهاند.
توکلی با بیان اینکه امیدواریم با اعطای این نامه به رئیس جمهور راه برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن فراهم شود گفت:از ۱۵ بانک تنها یک یا دو بانک اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کردهاند و همین امر باعث شده که سازندگان دیگر انگیزهای برای ادامه کار نداشته باشند.
وی توضیح داد: سالانه باید طبق قانون جهش تولید مسکن یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که اجرای این طرح هم تنها منوط به پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی است که فعلا متوقف شده است.
کارشناس سیاست گذاری مسکن با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی در جلسه شورای عالی مسکن به تصویب رسیده است، گفت:بانکها نباید بهانهتراشیکنند چراکه افزایش تسهیلات باعث میشود که پروژههای نهضت ملی مسکن دوباره جان تازهای بگیرند و زمینه برای رونق بازار مسکن فراهم میشود.
توکلی با یادآوری این موضوع که هنوز با گذشت بیش از ۵ ماه از مصوبه شورای عالی مسکن هنوز این آئین نامه از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل ابلاغ نشده است گفت: بانک مرکزی هنوز این وام را به بانکهای عامل ابلاغ نکرده و این موضوع سبب شده که مردم، به خصوص متقاضیان ساخت و ساز، بلاتکلیف شوند و حتی بسیاری از آنها به فکر انصراف از پروژه باشند.
او بیان کرد: باید بتوانیم بانکها را از بنگاه داری دور کنیم و این امر تنها از طریق همکاری دولت و بانک مرکزی امکان پذیر میشود در نتیجه اگر بانکها به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام کنند متقاضیان انگیزه بیشتری برای پرداخت آورده های خود پیدا میکنند.