جزئیات جدیدی از دلیل تاخیر بازی Assassin’s Creed Shadows فاش شد
هفته گذشته بود که شرکت یوبیسافت از تعویق در انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows تا بهمن امسال خبر داد. حال سایت Insider Gaming طی گزارشی اختصاصی، جزئیات بیشتری در این باره ارائه کرده است.
تاخیر در انتشار بازی Assassin’s Creed به فوریه سال ۲۰۲۵ میلادی تا حدی غیرمنتظره و شوکهکننده بود، اما ظاهرا در داخل شرکت انتظار آن میرفت و این تصمیم به شدت مورد نیاز بود.
یوبیسافت در بیانیه خود اعلام کرد که این تاخیر به منظور «ادیت نهایی و بهبود تجربه بازی» صورت گرفته است. همچنین در بهروزرسانی گزارش مالی یوبیسافت هم تاکید شد که عملکرد کمتر از انتظار بازی Star Wars Outlaws در این تصمیم تاثیرگذار بوده است.
هر دوی این ادعاها درست هستند، اما پشت پرده این اعلامیه کوتاه، توسعهدهندگان از چندین ماه پیش به دنبال این تاخیر بودند، اما درخواستهای آنها تا زمان انتشار بازی جدید استار وارز نادیده گرفته شد.
«ایو گیمو» مدیر عامل یوبیسافت در یادداشتی داخلی اشاره کرد که فروش اولیه Star Wars Outlaws «ضعیفتر از حد انتظار» بوده است. گیمو به این نکته اشاره کرد که منتقدان در وبسایت Metacritic به این بازی نمره ۷۶ از ۱۰۰ را دادهاند (لازم به ذکر است که نمره کاربران بسیار پایینتر و ۵.۴ از ۱۰ است).
اگر چه رقم پیشبینی فروش یوبیسافت برای ماه اول مشخص نیست، اما طبق گزارشها بازی تاکنون بیش از یک میلیون نسخه فروخته است. عملکرد ضعیف این بازی نگرانیهایی در یوبیسافت ایجاد کرد که نه تنها به تایید تاخیر Assassin’s Creed Shadows تا سهماهه اول ۲۰۲۵ منجر شد، بلکه یوبیسافت را ترغیب کرد بالاخره بازیهای خود را به فروشگاه استیم بازگرداند (درخواستی که تیمهای مختلف یوبیسافت سالهاست برای آن تلاش میکردند).
اما چرا این بازی به تعویق افتاد؟ این پرسش پیچیدهای است و پاسخ واحدی ندارد، اما دلایل اصلی شامل جدول زمانی فشرده توسعه، ادیت نهایی بازی و رفع نگرانیهای فرهنگی و تاریخی جامعه ژاپنی است.
سایت Insider Gaming در گزارش خود گفت که تیم توسعهدهنده به طور فعال در حال رسیدگی به بسیاری از نگرانیهای تاریخی و فرهنگی است که قبل از رونمایی بازی آغاز و پس از دریافت بازخورد گسترده بعد از معرفی اولیه بازی، تسریع شد. این تغییرات شامل بازنویسی برخی از داستانهای «یاسوکه» (شخصیت مذکر بازی) و نحوه نمایش او در بازی، تصحیح جزئیات معماری و اطمینان از پایبندی بازی به تاریخ در عین هماهنگی با دنیای Assassin’s Creed است.
موضوع در مورد ادیت نهایی و رفع باگها واضح است. بازی در حال حاضر در سطحی نیست که برای عرضه آماده باشد و منابع میگویند تغییراتی در برخی مکانیکهای گیمپلی ایجاد شده که نیاز به زمان بیشتری برای پیادهسازی دارند. در حالی که برخی از این مشکلات در آزمونهای اخیر و بررسیهای اولیه بازی شناسایی شدند، مسائل مربوط به پایان توسعه نیاز به زمان بیشتری دارند.
فعلاً قرار است شعبه کِبِک یوبیسافت، بازی Assassins Creed Shadows را برای انتشار در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ (۲۶ بهمن) آماده کند. اگرچه تعداد پیشسفارشهای این بازی با نسخه Valhalla که روی کنسولهای نسل قبل هم منتشر شد قابل مقایسه نیست، اما ارقام پیشسفارشهای فعلی خوب هستند و احتمالاً با اعلام انتشار بازی روی استیم بیشتر هم خواهد شد.