خرید بازیهای فیزیکی در ایالات متحده از سال ۲۰۲۱ بیش از پنجاه درصد کاهش یافته است
طبق دادههای جدیدی که توسط شرکت تحقیقاتی بازار Circana منتشر شد، خرید بازیهای فیزیکی در ایالات متحده از سال 2021 بیش از نیمی کاهش یافته است.
این کاهش در هزینهها نشاندهنده تغییرات بزرگ در عادات خرید بازیکنان و تمایل فزاینده آنها به سمت بازیهای دیجیتال است. تغییراتی که بیش از یک دهه است در حال شکلگیری است و با پیشرفت فناوری، اینترنت سریعتر و ظهور بازارهای آنلاین در کنسولها و بازیهای لایو سرویس، این روند شدت گرفته است.
مطالعات Circana که توسط مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی این شرکت در این هفته منتشر شد، نشان میدهد که مهاجرت به سمت بازیهای دیجیتال به طور قابل توجهی از زمان پاندمی کرونا تسریع شده است. بهطوریکه در طول 25 سال گذشته، خرید بازیهای فیزیکی بیش از نصف شدهاند و در حال حاضر، خرید بازیهای فیزیکی نسبت به اوج خود در سال 2008 بیش از 85 درصد کاهش یافته است.
اگرچه خرید کاهش یافته است، هزینه کلی محتوا، که شامل اشتراکها و میکروتراکنشها میشود، از سال 2019 به بعد افزایش یافته است. این موضوع نشاندهنده رشد کلی صنعت بازیهای ویدئویی است، بهویژه در بخش دیجیتال که رشد زیادی داشته است.
یک دلیل مهم برای افزایش تمایل به خرید بازیهای دیجیتال در سال 2024 ممکن است ضعف برنامهریزی انتشار بازیها در نینتندو سوییچ باشد، که معمولا سهم زیادی از فروش بازیهای فیزیکی را به خود اختصاص میدهد. این عامل باعث شده تا بیشتر بازیکنان به سمت خرید بازیهای دیجیتال گرایش پیدا کنند.
اگرچه روند کلی در حال تغییر به سمت دیجیتال است، اما این روند در پلتفرمها و سریهای مختلف بازی متفاوت است. برای مثال، سال گذشته در اروپا، سهم بازیهای دیجیتال به 68 درصد رسید که نسبت به 60 درصد سال گذشته افزایش یافته است. سهم دیجیتال در ایکسباکس به 75 درصد (افزایش از 70 درصد) رسید، در حالی که سهم دیجیتال پلیاستیشن 5 به 64 درصد (از 55 درصد) افزایش یافت. در همین حال، سهم نینتندو سوییچ 22 درصد ثابت باقی مانده است.
حالا در نهایت، سال 2024 برای عرضههای جدید بازیها سالی نسبتا آرام بود و تنها شش بازی جدید در لیست 20 بازی پرفروش اروپا قرار گرفتند. این در حالی است که در سال 2023، ده بازی جدید در این فهرست قرار داشتند. فروش بازیهای جدید در 2024 نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش یافته است.