فانی لند‌

دسته‌هایی برای نبرد واقعی/ سفری مرگبار از کنسول‌های بازی به میدان جنگ واقعی!

به گزارش تجارت نیوز،

استفاده ارتش آمریکا از دسته‌ها یا کنترلرهایی شبیه به آنچه که مدت‌هاست مورد استفاده در صنعت گیمینگ است، نمایان‌گر یک روند گسترده‌تر و رویکرد کلی‌ست به سمت ساده‌سازی عملیات در سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته؛ که جنگیدن را برای نسلی که پای کنسول‌ها بزرگ شده‌اند را ساده‌تر و ملموس‌تر کند.

چه بسا طراح این این ایده خود از طرفداران بازی‌های ویدئویی نبوده باشد. با ادامه پیشرفت فناوری‌های نظامی، ادغام دستگاه‌هایی مانند واحد کنترل حرکتی آزاد (FMCU) نشان‌دهنده یک تغییر قابل توجه از کنترل‌های سنتی نظامی است. دورانی جدید که می‌تواند تفاسیر مختلفی در خود داشته باشد.

دسته‌هایی برای نبرد واقعی از چه زمان به دنیا معرفی شدند؟

FMCU، که توسط شرکت Measurement Systems Inc. (MSI) توسعه یافته، یک دسته مقاوم است که طراحی شده برای استفاده در میدان نبرد. با دیدن این دسته، به یاد دسته‌های Xbox یا PlayStation خواهید افتاد. چیزی که دقیقا منظور سازندگان و طراحان این محصول است. از زمان معرفی این دسته‌ها در سال ۲۰۰۸، در سیستم‌های مختلفی از جمله سامانه دفاع هوایی کوتاه‌برد Maneuver-Short Range Air Defense (M-SHORAD) ارتش و کامیون Recovery of Air Bases Denied by Ordnance (RADBO) نیروی هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

این انتقال به دسته‌های ویدیویی یک یادآوری نوستالژیک نیست؛ بلکه هدف آن افزایش کارایی عملیاتی است. عامل انسانی احتمالا کار با دسته‌های بازی و گیم را به کی‌بوردهای پیچیده و شلوغ ترجیح دهد. پرسنل نظامی، به‌ویژه اپراتورهای جوان‌تر، این دسته‌ها را در دسترس‌تر می‌دانند و این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌سرعت به سیستم‌های پیچیده نظامی عادت کنند. 

یکی از سخنگوی نیروی هوایی اظهار داشت که استفاده از دستگاه‌های آشنا، به پر کردن شکاف برای نسلی که با بازی‌های ویدیویی بزرگ شده‌اند، کمک می‌کند.

سفری مرگبار از کنسول‌های بازی به میدان جنگ واقعی/ 190 میلیون گیمر آمریکایی و یک دوست قدیمی!

جذابیت دسته‌های گیمینگ در کاربردهای نظامی ناشی از طراحی ارگونومیک و رابط کاربری آن‌ها است. عادت کردن به یک دسته بسیار ساده‌تر از شناختن یک بورد پیچیده به حساب می‌آید. البته که ساده‌سازی تمام امکانات و قابلیت‌های یک جنگ‌افزار در یک دسته چالش‌های مخصوص به خود را دارد. تحقیقاتی که شاید در ابتدا به حد امروزی خود جدی گرفته نمی‌شد، حالا با شدت پیگیری می‌شود. 

آمارها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴، تقریبا ۱۹۰.۶ میلیون آمریکایی به بازی‌های ویدیویی مشغول هستند که این مساله به یک علامت فرهنگی رایج تبدیل شده است. تعداد زیادی از این بازیکنان نوجوان هستند که به زودی به رده‌های نظامی خواهند پیوست. این آشنایی با کنترلرهای بازی یک مزیت منحصر به فرد فراهم می‌آورد که زمان آموزش را کاهش و اثر بخشی را در شرایط پر استرس افزایش می‌دهد. هرچند که شرایط جنگی غیرقابل مقایسه‌ با بازی‌های ویدئویی‌ست. 

تام پلپس از مدیران ارشد iRobot، بیان کرد که پرسنل نظامی به سرعت به استفاده از کنترلرهای استاندارد Xbox برای کنترل وسایل نقلیه بدون سرنشین عادت کردند. این ارتباط بین بازی و عملیات نظامی تنها تصادفی نیست؛ بلکه یک مزیت استراتژیک است که به ارتش اجازه می‌دهد از مهارت‌های موجود در میان سربازان جوان استفاده کند.

سواستفاده از فناوری‌های کاربرپسند در پیش‌برد اهداف جنگی یعنی چه؟

البته ارتش آمریکا تا به امروز تنها استفاده محدود از FMCU را تنها در چند سیستم اعلام کرده است. با این حال کسی از آینده خبر ندارد. ممکن است که این جنگ‌افزار به صورت فزاینده در کنترل و به‌کارگیری دیگر سیستم‌های مدرن ارتش آمریکا به کار برده شود و ممکن است دقیقا با حالت عکس آن مواجه شویم. بدین منظور که ارتش مانع توسعه این محصول گردد. 

توسعه چنین محصولی می‌تواند دارای تفاسیر مختلفی باشد. ابزاری آشنا و محبوب میان کاربران، حالا در سیستم‌های دفاعی به کار گرفته می‌شود. بخشی از این اخبار، با توجه به شرایط کنونی در جهان می‌تواند نقش تبلیغی برای صنایع دفاعی داشته باشد. ابزاری که در گذشته برای اهداف بی‌خطری مانند سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، حالا در صنایع نظامی و شاید در ابزار هجومی ارتش‌ها به‌کار گرفته شوند. تغییری که می‌تواند خطرناک باشد. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!