روند ساخت بازی Death Stranding 2 وارد مرحله کرانچ شد

روند ساخت بازی Death Stranding 2 وارد مرحله کرانچ شد

«هیدئو کوجیما» خالق Death Stranding و Metal Gear بار دیگر در مورد افزایش سن خود تامل می‌کند و در بحبوحه تایید اینکه استودیوی او Kojima Productions اکنون وارد «دوره فشار کاری شدید» شده است به طرفداران می‌گوید «نمی‌توانم به این فکر نکنم که تا چه مدت می‌توانم خلاق بمانم».

کوجیما افکار خود را در پستی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و تاملات او ظاهرا از خرید اخیر کتاب «نگاهی به گذشته ریدلی اسکات» الهام گرفته شده است. او نوشت:

نمی‌توانم در این سن به این فکر نکنم که تا چه مدت می‌توانم «خلاق» بمانم. می‌خواهم تا آخر عمر به این کار ادامه دهم، اما آیا ۱۰ سال دیگر است؟ ۲۰ سال؟ هر روز احساس می‌کنم که با زمان مسابقه می‌دهم. حتی اکنون، در ۸۷ سالگی ریدلی اسکات همچنان فعال است و زمانی که او از ۶۰ سالگی عبور کرد (مرحله فعلی زندگی من) شاهکار گلادیاتور را خلق کرد.

این اولین باری نیست که کوجیما علنا در مورد پیامدهای افزایش سن خود صحبت می‌کند. بهمن ماه سال گذشته این طراح بازی افسانه‌ای ۶۱ ساله اعتراف کرد که تصمیمش برای بازگشت به ژانر اکشن-جاسوسی که او را به شهرت رساند پس از یک دوره بیماری و جراحی و به دنبال آن افکار مربوط به مرگ خودش گرفته شده است.

کوجیما در آن زمان توضیح داد:

من در پایین‌ترین حد خود بودم و احساس می‌کردم که نمی‌توانم به ساخت بازی برگردم. وصیت‌نامه‌ای هم نوشتم و در آن لحظه فهمیدم که مردم می‌میرند. اما من سال گذشته ۶۰ ساله شدم. ده سال دیگر ۷۰ ساله خواهم شد. امیدوارم هرگز بازنشسته نشوم. اما اگر کاربران آنقدر خواهان آن باشند، فکر کردم باید اولویت‌هایم را کمی تغییر دهم. من هنوز می‌خواهم کارهای جدید انجام دهم، اما تصمیم گرفتم یک بازی اکشن-جاسوسی بسازم.

Death Stranding

بازی Physint هنوز راه زیادی در پیش دارد، زیرا Kojima Productions ابتدا باید Death Stranding 2: On the Beach و OD با پشتیبانی مایکروسافت را به اتمام برساند. اما به احتمال زیاد Death Stranding 2 اولویت فعلی است، زیرا این تنها بازی در لیست استودیو به حساب می‌رود که در حال حاضر چیزی نزدیک به پنجره انتشار دارد.

تاملات کوجیما در مورد توانایی خود برای خلاق ماندن پس از اعلامیه او در هفته گذشته و احتمالا با ورود توسعه Death Stranding 2 به مرحله نهایی مبنی بر اینکه Kojima Productions رسما در حالت فشار کاری شدید قرار دارد، انجام شد. او در رسانه‌های اجتماعی نوشت:

سخت‌ترین دوره توسعه بازی هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی که معمولا به عنوان «دوره فشار کاری شدید» شناخته می‌شود. علاوه بر میکس و ضبط صدای ژاپنی، انبوهی از وظایف دیگر نیز وجود دارد: نوشتن نظرات، توضیحات، مقالات، مصاحبه‌ها، بحث‌ها و کارهای غیر مرتبط با بازی. این فوق‌العاده سخت است.

البته بعید است که برنامه کوجیما به این زودی‌ها خالی شود. او علاوه بر Death Stranding 2 و OD و Physint روی یک فیلم Physint هم کار می‌کند و به شدت در اقتباس فیلم لایو اکشن Death Stranding که با همکاری A24 ساخته می‌شود، درگیر است.

منبع خبر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها