فانی لند‌

سازمان FTC انتشار نقد فیک برای بازی‌ها توسط سازمان‌ها را ممنوع کرد

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مجموعه‌ای از قوانین جدید در مورد نقد و بررسی منتشر کرده است که بمباران نقدهای منفی در فضای آنلاین را ممنوع می‌کند.

رئیس FTC گفت این تغییر به منظور ممنوعیت «نظرات و توصیه‌های جعلی آنلاین» انجام شده و شامل شش قانون نهایی است که کمیسیون امیدوار بوده به کاربران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بر اساس بازخورد همتایان خود بگیرند.

بیشتر قوانین جدید FTC موارد «سنتی» دستکاری نظرات را پوشش می‌دهد، اما اولین قانون باید در دایره‌های بازی‌های ویدیویی نگرانی ایجاد کند. بمباران نقدهای منفی ممکن است در بخش «نظرات جعلی یا نادرست مصرف‌کنندگان» قرار گیرد و به این ترتیب یک روش اهرم در برابر استودیوها و ناشران را از بازیکنان بگیرد.

دستکاری نظرات از زمان وجود سایت‌های نقد و بررسی وجود داشته است. گاهی اوقات صاحب شرکت به تمجید از شرکت خود می‌پردازد و در مواقع دیگر نظرات منفی در مورد رقیب می‌نویسد. شش قانون جدید FTC به هدف تصفیه نظرات به نقد و بررسی اصیل است.

اولین و مهمترین قانون برای بازی‌های ویدیویی شامل «نظرات جعلی یا نادرست مصرف‌کنندگان، توصیه‌های مصرف‌کنندگان و توصیه‌های افراد مشهور» است. این قانون نظراتی که توسط «کسی که وجود ندارد، مانند نظرات جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی» ایجاد شده‌اند را ممنوع می‌کند، اما همچنین شامل افرادی می‌شود که «تجربه واقعی» با محصول نداشته‌اند یا به طور حیاتی «تجربه را تحریف می‌کنند». درخواست از یک جامعه برای انتشار نظرات منفی به منظور اعتراض به یک تغییر جدید، ممکن است تحت این قانون قرار گیرد.

قانون دوم «خرید نظرات مثبت یا منفی» را ممنوع می‌کند. یعنی به گونه‌ای که خرید به صورت صریح یا ضمنی برای جبران مالی یا سایر مشوق‌ها، «شرطی بر نوشتن نظرات مصرف‌کنندگان» باشد. برخی توسعه‌دهندگان ممکن است نیاز داشته باشند که این قانون را دوباره بخوانند. زیرا ارائه محتوای جدید یا مزایا پس از اینکه بازی به تعداد خاصی از نظرات برسد، اقدام غیرمعمولی نیست.

«نظرات اینسایدرها و توصیه‌های مصرف‌کنندگان» هم مورد توجه قرار می‌گیرند، مگر اینکه شخص رابطه خود را با محصول فاش کند. این موضوع شامل خانواده‌های نزدیک کارمندان هم می‌شود. شرکت‌های بزرگی که هم رسانه و هم استودیوهای توسعه بازی دارند هم تحت نظر قرار می‌گیرند. «وب‌سایت‌های نقد و بررسی که توسط یک شرکت کنترل می‌شوند» نمی‌توانند ادعا کنند که نظرات و دیدگاه‌هایشان در مورد یک محصول مستقل هستند.

«سرکوب نظرات» از طریق تهدید ممنوع شده است. این شامل تهدیدهای قانونی و فیزیکی یا اتهامات علیه کسی می‌شود. صنعت بازی‌های ویدیویی تاکنون شاهد اقدامات شرم‌آوری بوده است که در آن روزنامه‌نگاران، سازندگان محتوا و بازیکنان به دلیل بیان نظر منفی در مورد عناوین خاص مورد انتقاد قرار گرفتند.

نهایتا «سوء استفاده از نشانه‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی» از جمله خرید و فروش فالوورها و تعاملات، اکنون ممنوع شده است. اما با توجه به اینکه خریداری ربات‌ها و فالوورها در برخی پلتفرم‌ها مانند توییتر رایج هستند، هنوز مشخص نیست که FTC چگونه قصد دارد با این مسئله مقابله کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!