سونی قصد داشت بازی Crimson Desert را به انحصار زمانی پلیاستیشن محدود کند
شرکت سونی تلاش کرده بود تا توسعهدهندهی بازی Crimson Desert یعنی Pearl Abyss را به یک قرارداد انحصاری زمانی برای پلیاستیشن محدود کند.
طبق ترجمهای از گزارشهای روابط سرمایهگذاران شرکت Pearl Abyss از سوی سونی مورد مذاکره قرار گرفته بود.
این شرکت ظاهرا به دنبال این بود که به عنوان ناشر بازی آیندهی این استودیو، که یک بازی جهانباز اکشن ماجراجویی است، عمل کند. در صورتی که استودیو این پیشنهاد را میپذیرفت، بازی Crimson Desert به مدت یک سال انحصاری پلیاستیشن باقی میماند و هیچ نسخهای برای ایکس باکس منتشر نمیشد. همچنین حقوق انتشار نسخهی پیسی نیز به سونی تعلق میگرفت.
توسعهدهندهی کرهای، که به خاطر بازی MMORPG Black Desert Online و بازی آیندهاش DokeV شناخته میشود، اعلام کرد که این پیشنهاد سونی به دلیل قدرت بازاریابی و دیگر مشوقها «جذاب بوده» است. با این حال، استودیو در نهایت تصمیم به رد این پیشنهاد گرفت و به خودانتشاری ادامه خواهد داد. طبق گفتهی این استودیو، آنها «۹۹ درصد» مطمئن هستند که خودشان عنوان را منتشر خواهند کرد.
در ادامه گزارش، به قرارداد انحصاری Shift Up با سونی برای بازی Stellar Blade اشاره شده است. با این حال Pearl Abyss این وضعیت را متفاوت توصیف کرد. این استودیو توضیح داد که در یک قرارداد معمولی، ۳۰ درصد از درآمد به کارمزدهای پلتفرم و ۷۰ درصد باقیمانده بین توسعهدهنده و ناشر تقسیم میشود. اما از آنجا که این استودیو توانایی خودانتشاری در سطح جهانی و شعبههای بینالمللی دارد، به این نتیجه رسیدند که استفاده از منابع خودشان سودمندتر است.
این توسعه دهنده اعلام کرده است، پروژه DokeV که به تاخیر افتاده، انتظار میرود حدود ۱۸ ماه پس از انتشار Crimson Desert به بازار بیاید. این اظهارات در پی گزارشهایی مطرح شده که نشان میدهد پلیاستیشن همچنین قراردادی انحصاری برای بازی Black Myth: Wukong امضا کرده است، که این موضوع باعث سردرگمی در مورد انتشار نسخهی آن برای ایکس باکس شده است.
این تحولات نشان میدهد که Pearl Abyss در تلاش است تا با استفاده از ظرفیتهای خود، به موفقیتهای بیشتری در صنعت بازیهای ویدئویی دست یابد.
برای مطالعه بیشتر، مقاله نگاه نخست به بازی Crimson Desert | دورهمی پرطرفدارترین نقشآفرینیها را در سایت ویجیاتو بخوانید.