فانی لند‌

شرکت Unity سیاست جنجالی Runtime Fee را لغو کرد

یونیتی اعلام کرده که سیاست جنجالی Runtime Fee را کنار می‌گذارد. این هزینه که سال گذشته معرفی شد، در ابتدا قرار بود بر اساس تعداد دفعاتی که یک بازی با استفاده از موتور Unity نصب می‌شود، شرکت حق امتیاز دریافت کند.

در آن زمان استودیوهای Innersloth (سازنده امانگ آس)، Aggro Crab (سازنده Subway Midnight)، مسیو مانستر (سازنده Cult of the Lamb) و Mega Crit (سازنده Slay the Spire) به این موضوع واکنش منفی نشان دادند. 

در اواخر همان ماه، شرکت تا حدی از برنامه‌های خود عقب نشینی کرد و گفت که Runtime Fee فقط برای کاربران مشترک خدمات اشتراک Pro و Enterprise اعمال می‌شود و دیگر برای بازی‌های موجود اعمال نمی‌شود.

با این حال، در بیانیه جدیدی که در وب‌سایت یونیتی منتشر شده، مت برومبرگ، رئیس و مدیرعامل یونیتی اعلام کرد که این هزینه اکنون به طور کامل لغو شده است. او نوشت:

پس از مشورت با جامعه، مشتریان و شرکای خود، تصمیم گرفتیم Runtime Fee را برای مشتریان بازی لغو کنیم و بلافاصله اعمال می‌شود. مشتریان صنعت غیربازی تحت تاثیر این اصلاح قرار نمی‌گیرند.

در طول ۲۰ سال گذشته، ما با طراحان و توسعه دهندگان، هنرمندان و مهندسان، ناشران و پلتفرم‌های درخشان همکاری کرده‌ایم تا دنیایی بسازیم که در آن بازی‌های عالی توسط هر کسی و برای همه ساخته شود. آن را «توسعه دموکراتیک بازی‌ها» نامیدیم و این ماموریت اصلی ما تا امروز باقی مانده است.

می‌خواهیم ارزشی را با قیمت منصفانه به روشی درست ارائه دهیم تا در درازمدت با یونیتی به عنوان شریک خود، احساس راحتی در ساخت کسب‌وکار خود داشته باشید.

به جای Runtime Fee، شرکت Unity به مدل اشتراک مبتنی بر کاربر خود باز خواهد گشت، اما قیمت اشتراک‌های Pro و Enterprise را افزایش خواهد داد.

در حالی که Unity Personal رایگان خواهد ماند (و سقف درآمد و بودجه آن از ۱۰۰ هزار دلار به ۲۰۰ هزار دلار افزایش یافته)، اشتراک Pro با ۸ درصد افزایش به ۲۲۰۰ دلار در سال می‌رسید و اشتراک Enterprise تا ۲۵٪ افزایش خواهد یافت.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!