شرکت سگا به ایجاد یک سرویس اشتراکی برای بازیهای خود علاقهمند است
سگا در حال بررسی یک سرویس اشتراک مشابه نتفلیکس است که میتواند تغییرات گستردهای در نحوه دسترسی گیمرها به بازیهای ویدیویی ایجاد کند.
این حرکت، همزمان با رشد روزافزون خدمات استریم در صنعت بازی، میتواند سگا را به رقیبی جدی برای سرویسهایی مانند گیمپس و پلیاستیشن پلاس تبدیل کند.
سرویسهای اشتراک بازی به کاربران اجازه میدهند با پرداخت هزینه ماهیانه به مجموعهای از بازیها دسترسی پیدا کنند، بدون آنکه نیاز به خرید جداگانه بازیها داشته باشند. به گفته شوجی اوتسومی، رئیس سگا، این مدل تجاری بسیار جالب توجه است و شرکت او در حال ارزیابی فرصتهایی برای ورود به این حوزه است. او افزود:
ما در حال بررسی و بحث درباره ایدههایی هستیم که نمیتوانیم در حال حاضر آنها را فاش کنیم.
اما در حال حاضر، بسیاری از بازیهای سگا در سرویسهای اشتراکی مختلف در دسترس هستند. اما راهاندازی سرویس اختصاصی میتواند به نفع سگا باشد، زیرا کاربران مستقیما هزینه اشتراک را به این شرکت پرداخت خواهند کرد. این سرویس ممکن است برای طرفداران وفادار سگا جذاب باشد، اما ممکن است گیمرهای عادی که از سرویسهایی مانند گیمپس استفاده میکنند، تمایلی به عضویت در سرویس جدید نداشته باشند.
همچنین برخی از کارشناسان نگران هستند که گسترش سرویسهای اشتراکی متعدد باعث افزایش هزینههای کاربران شود. ریچل هاوی، یکی از استریمرهای محبوب در توییچ، گفت:
ما در حال حاضر اشتراکهای زیادی داریم و اضافه شدن یک سرویس دیگر میتواند برای بسیاری از کاربران غیرقابل توجیه باشد.
رئیس سگا معتقد است این شرکت که در دهه ۱۹۹۰ با سری بازیهای Sonic the Hedgehog در اوج بود، نیاز دارد تا بار دیگر جایگاه خود را در صحنه جهانی بازیابی کند. او اظهار داشت که سگا باید تمرکز خود را از بازار داخلی ژاپن به بازارهای جهانی گسترش دهد و با رویکردی تهاجمیتر وارد عمل شود.
او همچنین از برنامههای آتی سگا خبر داد و تاکید کرد که این شرکت روی پروژههای هیجانانگیزی مانند بازی جدید از سری سونیک کار میکند. این پروژه به گفته او، باید انتظارات طرفداران را برآورده کند و حتی فراتر از آن باشد.
حالا در کنار این تلاشها، شرکت در زمینه اقتباسهای سینمایی و تلویزیونی هم فعال بوده است. با اکران فیلم Sonic 3 این شرکت امیدوار است بتواند برند خود را فراتر از دنیای بازیهای ویدیویی گسترش دهد.
این رویکرد جدید میتواند نقطه عطفی در بازگشت این شرکت به دوران اوج خود باشد. آیا سرویس اشتراک جدید سگا میتواند در میان رقابت شدید با شرکتهای بزرگی مانند مایکروسافت، سونی و نینتندو موفق شود؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.