شوهی یوشیدا از دلایل ساخته نشدن ریمستر بازی Bloodborne گفت
«شوهی یوشیدا» مدیر اجرایی سابق پلی استیشن توضیح داد که چرا به اعتقاد او بازی محبوب Bloodborne از شرکت From Software هنوز به درستی به PS5 منتقل نشده است.
طرفداران مدتهاست که از فرام سافتور و پلی استیشن میخواهند تا به این بازی اکشن نقشآفرینی که توسط «هیدتاکا میازاکی» ساخته و در سال ۲۰۱۵ توسط سونی منتشر شد در قالب یک نسخه ریمستر برای PS5 یا نسخهای برای PC بازگردند. هماکنون این بازی از طریق قابلیت سازگاری معکوس روی PS5 قابل بازی کردن است، اما حتی یک پچ برای بهبود عملکرد آن دریافت نکرده است.
یوشیدا در اولین مصاحبه خود پس از ترک سونی در این ماه گفت به اعتقاد او دلیل عدم بهروزرسانیهای Bloodborne این است که کارگردان بازی نمیخواهد کسی دیگر به توسعه آن بپردازد و احتمالا خودش هم به دلیل مشغله زیاد نمیتواند این کار را انجام دهد.
او به Kinda Funny گفت:
بازی Bloodborne همیشه بیشترین درخواست را داشته است و مردم تعجب میکنند که چرا واقعا هیچ کاری انجام ندادهایم، حتی یک بهروزرسانی. ریمیک یا ریمستر که باید آسان باشد چرا که ما به خاطر انجام بسیاری از بازسازیها شناخته شدهایم. برخی افراد ناامید میشوند.
من فقط نظریه شخصی خودم را برای آن وضعیت میگویم. من از توسعه داخلی خارج شدم، بنابراین نمیدانم چه میگذرد. اما نظریه من این است که به یاد دارم [هیدتاکا] میازاکی واقعا Bloodborne و آنچه که خلق کرده بود را دوست داشت.
فکر میکنم او علاقه [به بازگرداندن Bloodborne] دارد، اما او بسیار موفق و بسیار مشغول است. بنابراین نمیتواند خودش این کار را انجام دهد، اما نمیخواهد کسی دیگر به آن دست بزند. بنابراین این نظریه من است و تیم پلی استیشن به خواسته او احترام میگذارد. این حدس و نظریه من است، هیچ اطلاعات محرمانهای را فاش نمیکنم.
یوشیدا در همان مصاحبه درباره دلایل شکست PS Vita و تلاش سونی برای بازیهای لایو سرویس صحبت کرد. h, که پس از ۳۱ سال فعالیت در سونی از این شرکت جدا شد، اظهار داشت که اگر همچنان در موقعیت مدیریت استودیوهای جهانی بود با فشارهای سونی برای توسعه بازیهای لایو سرویس مقابله میکرد.
تابستان امسال میازاکی، رئیس From Software گفت که «دوست دارد بازیکنان بیشتری بتوانند از Bloodborne لذت ببرند»، اما درباره احتمال بازسازی یا نسخه PC آن صحبت نکرد. او گفت:
میدانم که این افراد میخواهند یک پورت PC از Bloodborne داشته باشند. اگر بگویم که من هم میخواهم، به مشکل میخورم. اما با آن مخالف نیستم. به عنوان یکی از خالقان بلادبورن نظر شخصی و صادقانه من این است که دوست دارم بازیکنان بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند.
یکی از آن بازیهای گذشته است که روی سختافزارهای قدیمی گم میشود. فکر میکنم هر بازیای که اینگونه باشد، خوب است که فرصتی برای بازیکنان بیشتری فراهم شود تا بتوانند آن را تجربه کنند و این یادگار گذشته را دوباره زنده کنند. بنابراین از نظر من، این قطعا چیزی نیست که با آن مخالف باشم.