فانی لند‌

شیرشاه» از «سونیک ۳» پیشی گرفت/ انیمشن‌ها در صدر فروش باکس آفیس

به گزارش تجارت نیوز،

در اولین هفته از سال ۲۰۲۵ میلادی، انیمیشن محبوب و پرطرفدار «مفاسا: شیر شاه» (Mufasa: The Lion King) از استودیو والت دیزنی توانست عنوان پرفروش‌ترین اثر باکس‌آفیس آخر هفته را از آن خود کند.

این انیمیشن با فروش ۲۳.۸ میلیون دلاری در هفته سوم اکران خود، جایگاه اول را حفظ کرد. با افت ۳۵.۲ درصدی نسبت به هفته گذشته، «مفاسا» نشان داد که همچنان انتخاب اول بسیاری از خانواده‌ها و مخاطبان انیمیشن است. این فیلم تاکنون توانسته فروش داخلی خود را به ۱۶۸.۶ میلیون دلار برساند و مسیر موفقیت خود را در گیشه ادامه دهد.

در رتبه دوم، فیلم «سونیک خارپشت ۳» (Sonic the Hedgehog 3) از استودیو پارامونت با فروش ۲۱.۲ میلیون دلار قرار گرفته است. این فیلم که هفته چهارم اکران خود را پشت سر می‌گذارد، نسبت به هفته گذشته ۴۷.۲ درصد افت فروش داشته است، اما همچنان از فیلم‌های پرفروش جدول محسوب می‌شود. مجموع فروش داخلی این فیلم تا کنون به رقم قابل‌توجه ۱۸۷.۵ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده محبوبیت بالای این مجموعه نزد مخاطبان است.

فیلم ترسناک «نوسفراتو» (Nosferatu) از فوکوس فیچرز، با فروش ۱۳.۲ میلیون دلار، رتبه سوم را از آن خود کرد. این فیلم که برداشت مدرنی از یکی از نمادین‌ترین داستان‌های ترسناک تاریخ سینما است، در هفته دوم اکران با افت ۳۲.۴ درصدی مواجه شد. با این حال، توانسته به مجموع فروش داخلی ۴۵.۳ میلیون دلار دست یابد و به یکی از گزینه‌های اصلی علاقه‌مندان ژانر ترس تبدیل شود.

در جایگاه چهارم، «موانا ۲» (Moana 2) دیگر محصول دیزنی قرار دارد. این انیمیشن که ادامه‌ای بر ماجراجویی‌های شخصیت محبوب موانا است، در هفته سوم خود ۱۲.۳ میلیون دلار فروش داشت. با افت ۳۴.۴ درصدی نسبت به هفته گذشته، این فیلم به مجموع فروش ۱۲۵.۴ میلیون دلار دست یافته است. با توجه به استقبال مخاطبان از فیلم‌های دیزنی، «موانا ۲» همچنان شانس بالایی برای ماندن در میان ۱۰ فیلم پرفروش دارد.

فیلم موزیکال «شرور» (Wicked) از یونیورسال، با فروش ۱۰.۲ میلیون دلار در این هفته، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد. این فیلم که اقتباسی از نمایش موزیکال موفقی به همین نام است، تاکنون به مجموع فروش چشمگیر ۴۵۰.۷ میلیون دلار دست پیدا کرده است. با اینکه «شرور» در این هفته ۴۸.۴ درصد افت فروش داشت، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تماشاگرانی است که به سینمای موزیکال علاقه‌مند هستند.

«یک ناشناخته کامل» (A Complete Unknown) از سرچ‌لایت پیکچرز با فروش ۸.۰۶ میلیون دلار در جایگاه ششم قرار دارد. این فیلم در هفته دوم اکران خود ۳۰.۸ درصد افت فروش داشت و توانست مجموع فروش خود را به ۴۱.۶ میلیون دلار برساند. این اثر که بیشتر بر جنبه‌های روان‌شناسانه داستان تمرکز دارد، در میان مخاطبان خاص‌پسند جایگاه خوبی پیدا کرده است.

فیلم «Babygirl» که روایتی درام از چالش‌های زندگی جوانان ارائه می‌دهد، در رتبه هفتم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم با فروش ۴.۴۹۲ میلیون دلار و در هفته سوم اکرانش، تاکنون به مجموع فروش ۱۶٫۱۱ میلیون دلار رسیده است. استقبال نسبی از این فیلم نشان‌دهنده تأثیر روایت‌های انسانی بر مخاطبان است.

در رتبه هشتم، «گلادیاتور ۲» (Gladiator II) قرار دارد که دنباله‌ای بر فیلم حماسی و برنده اسکار «گلادیاتور» است. این فیلم با فروش ۴.۴۴ میلیون دلار و افت ۳۷.۲ درصدی، توانسته در مجموع به فروش داخلی ۱۸۶.۸ میلیون دلار دست پیدا کند. مخاطبان همچنان از روایت پرهیجان و صحنه‌های حماسی این فیلم استقبال می‌کنند.

فیلم «Homestead» که این هفته در جایگاه نهم جدول قرار گرفت، با فروش ۲٫۱ میلیون دلار عملکردی متوسط در گیشه داشت. این فیلم علمی-تخیلی درباره تلاش گروهی از انسان‌ها برای ساختن تمدنی جدید در سیاره‌ای بیگانه است. باوجود افت ۳۱٫۹  نسبت به هفته گذشته، داستان منحصربه‌فرد و جلوه‌های ویژه تأثیرگذار، توانسته مخاطبان خاص این ژانر را جذب کند و مجموع فروش آن را به ۱۷،۴ میلیون دلار برساند.

فیلم «آتش درون» (The Fire Inside) با فروش ۲.۳ میلیون دلار، در جایگاه دهم قرار گرفته است. این فیلم که ترکیبی از درام و معمایی است، با افت ۳۷.۹ درصدی در هفته دوم اکران خود روبرو شد. مجموع فروش این اثر تاکنون ۱۰.۳ میلیون دلار است.

«کریون شکارچی» (Kraven: The Hunter) فیلمی اکشن و ماجراجویی از سونی پیکچرز، با فروش ۱.۰۵ میلیون دلار رتبه یازدهم جدول را از آن خود کرده است. این فیلم با افت ۳۵.۱ درصدی نسبت به هفته گذشته، توانست مجموع فروش خود را به ۲۳.۷ میلیون دلار برساند. با اینکه این فیلم مخاطبان خاص خود را دارد، اما افت‌های هفتگی نشان‌دهنده چالش‌های آن در جذب گسترده مخاطبان است.

رتبه دوازدهم این هفته به بازنمایش فیلم «هفت» (Seven) محصول برادران وارنر اختصاص دارد. این فیلم با نمایش محدود در ۲۰۰ سالن، توانست ۹۱۵ هزار دلار فروش داشته باشد. این بازنمایش نشان‌دهنده علاقه‌مندی مخاطبان به آثار کلاسیک و موفق است که همچنان می‌توانند در اکران محدود، فروش خوبی داشته باشند.

در میان فیلم‌های رتبه‌های بعدی، «نفرین‌شده» (The Damned) با فروش ۸۰۱ هزار دلار، «بروتالیست» (The Brutalist) با ۲۴۴ هزار دلار، و «جریان» (Flow) با ۲۱۶ هزار دلار توانستند در نمایش‌های محدود خود نظر مخاطبان خاص را جلب کنند. همچنین فیلم «کنت مونت‌کریستو» (The Count of Monte-Cristo) با افزایش فروش خیره‌کننده ۱۱۴۴.۵ درصدی، به مجموع فروش ۲۸۱ هزار دلار دست یافت. این افزایش فروش نشان‌دهنده استقبال از اکران محدود این اثر کلاسیک است.

در رتبه هفدهم، «پسران نیکل» (Nickel Boys) با افزایش چشمگیر ۳۴۴.۳ درصدی، ۱۵۱ هزار دلار فروش داشت. این فیلم که توسط آمازون و MGM تهیه شده است، توانسته در میان مخاطبان سینمای مستقل جایگاه خود را پیدا کند.

دانشگاه تهران

منبع خبر

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!