فانی لند‌

شیوه‌هایی برای مدیریت استرس ناشی از «سرآمدن مهلت‌ها»

 راهنماتو، آیا پروژه‌ای در دست دارید که آخرین مهلت انجامش در حال سرآمدن است و حالا فقط دچار استرس شده‌اید؟

به گزارش راهنماتو، نکته‌های روان‌شناسانه کلیدی برای مدیریت استرس و تحویل به موقع کار وجود دارد که ما در این مقاله آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم:

1.استرس‌تان کاملا طبیعی است

خودتان را پذیرش این نکته که اضطراب‌تان درباره سرآمدن ضرب‌الاجل طبیعی است، آرام کنید. ما دوست داریم کارها را انجام دهیم و این حقیقت ساده که وظیفه‌مان ناقص مانده است به ما حس ناقص بودن می‌دهد.

2.سبک کاری‌تان را بشناسید

آیا معمولا قبل از به سر آمدن آخرین مهلت کارها را انجام می‌دهید یا لحظه آخری هستید؟

اگر خودتان را در این زمینه بشناسید بهتر می‌توانید استرس‌تان را کنترل کنید.

3.موفقیت‌های قبلی را به خاطر داشته باشید

اگر در ذهن‌تان باشد که قبلا هم توانسته‌اید از عهده انجام کارها قبل از سرآمدن مهلت برآیید، در کنترل استرس‌تان موفق‌تر عمل می‌کنید.

4.اضطراب باعث می‌شود به شدت انتقادی شویم

ممکن است در اثر اضطراب به ذهن‌مان برسد که «من به درد نخورم، تنبلم، هرگز از عهده انجام به موقع کارها برنمی‌آیم.» یک روش برای ترتیب صدای درونی آن است که مدام مثال‌های نقض را یادآوری کنید.

5.درباره‌اش حرف بزنید

برای ما انسان‌ها عادی است که وقتی از نتایج کارمان اطمینان نداریم دچار اضطراب شویم. اغلب تصور می‌کنیم تنها آدم‌های روی زمین هستیم که چنین احساساتی را تجربه می‌کنیم و دلمان نمی‌خواهد برچسب آدم «حساس» یا «استرسی» که نمی‌تواند خودش را کنترل کند، بخوریم. اما صحبت کردن با دوستان قابل اعتماد، همکاران و مربی می‌تواند از تنش ما کم کند.

6.آیا می‌توان آخرین مهلت را طولانی‌تر کرد؟

تا زمانیکه درباره کوتاه مدت بودن مهلت مقرر صحبت نکنیم، نمی‌توانیم متوجه شویم که ما تنها نیستیم که فکر می‌کنیم این مهلت کوتاه است. تأثیر این مهلت بروی سلامتی ذهنی‌تان را مطرح کنید، اگر مضطرب باشید نمی‌توانید روی انجام کار تمرکز کنید.

7.وظایف‌تان را الویت‌بندی کنید

اول بهتر است چه کاری را انجام دهید؟ آیا بعضی کارها وقت‌گیرتر هستند و بهتر است که اول انجام شوند؟

8.زمان را مدیریت کنید

درباره جدول زمانی انجام کارهایتان با یک همکار باتجربه‌تر مشورت کنید و از او بخواهید که رویکرد موثرتری درباره چگونگی انجام کار به شما بدهد.

9.انتظارات دیگران را مدیریت کنید

همان ابتدای امر رویکردتان را نسبت به مدت زمان انجام کار با دیگران مشخص کنید. همچنین سهیم شدن مسئولیت با دیگران می‌تواند کارتان را سبک‌تر کند.

10.در آخر، نفس عمیق بکشید!

ما گرایش به حفظ تنش در بدن‌مان داریم که باعث می‌شو درد و رنج را تجربه کنیم. بنابراین تکنیک نفس‌کشیدن برای بازگشتن به وضعیت خونسردی را تمرین کنید. پ

 

 

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!