طراح سابق بتسدا به بازی Starfield 2 بسیار امیدوار است
بروس نسمیت، طراح باسابقه و سابق شرکت بتسدا، بهتازگی اظهار داشته که دنباله احتمالی بازی Starfield میتواند یک «بازی فوقالعاده» باشد.
طبق گفته او، تیم توسعهدهنده بتسدا میتواند از تجربیات و اشتباهات نسخه اول این بازی بهره ببرد و نسخه بعدی را بهبود دهد. نسمیت که در سال ۲۰۲۱ از بتسدا جدا شد، سابقه کار بر روی بزرگترین عناوین این شرکت را دارد؛ از جمله طراحی اسکایریم، یکی از محبوبترین بازیهای نقشآفرینی جهان. او همچنین اشاره کرد که توسعهدهندگان میتوانند همانند سریهایی مانند مس افکت و اساسینز کرید، نسخه دوم را نسبت به نسخه اولیه به شکل چشمگیری بهبود دهند.
نسمیت در مصاحبهای توضیح داد که یکی از ویژگیهای احتمالی استارفیلد ۲ برطرف کردن نواقص و ضعفهای نسخه اول خواهد بود. او گفت:
من مشتاقانه منتظر استارفیلد ۲ هستم و فکر میکنم که نسخه دوم میتواند بسیاری از مشکلات نسخه اول را برطرف کرده و چیزهای جدیدی به بازی اضافه کند. این دنباله میتواند بسیاری از انتظاراتی که مخاطبان از نسخه اول داشتند و هنوز برآورده نشده را برآورده کند.
همچنین به روند ساخت اسکایریم اشاره کرد و آن را نمونهای موفق از بهرهگیری از تجربیات نسخههای قبلی دانست. او توضیح داد که تیم سازنده اسکایریم، از تجربیات Oblivion و حتی Morrowind بهره گرفتهاند. با وجود آماده بودن این زیرساختها، تیم بتسدا توانست به جای شروع از صفر، تمرکز خود را روی افزودن امکانات و بهبود بازی قرار دهد. وی تاکید کرد اگر تیم مجبور به ساخت اسکایریم از پایه بود، احتمالا دو یا سه سال زمان بیشتری برای توسعه نیاز داشتند.
ماه گذشته تاد هاوارد، کارگردان بازی استارفیلد، درباره چالشهای ساخت این بازی صحبت کرد و توضیح داد که یکی از ویژگیهای برجسته بازیهای این شرکت، حجم بسیار زیاد محتوا است. او اشاره کرد که محتوای کمی در این بازیها حذف میشود و این موضوع توسعه بازیها را طولانی و پیچیده میکند.
حالا به طور کلی، مصاحبه نسمیت نشان میدهد که احتمالا دنبالهای برای استارفیلد در نظر گرفته شده که میتواند با بهبودهای چشمگیر، توجه علاقهمندان را جلب کند. این صحبتها امید به یک نسخه بهتر از این بازی را افزایش میدهد و خبر خوبی برای طرفداران بازیهای نقشآفرینی است.
برای مطالعه بیشتر، خبر کارگردان بخش طراحی بتسدا از بازی Starfield دفاع کرد را در سایت ویجیاتو بخوانید.