فرارو | سال خوب مزدا

فرارو | سال خوب مزدا

مزدا، در سال ۲۰۲۴ با وجود اینکه مجبور به رقابت در میان غول‌های خودروسازی ژاپنی تویوتا، هوندا و نیسان بود، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، مزدا در سال ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده رکوردشکنی داشته و فروش آن با نزدیک به ۱۷درصد افزایش به حدود ۴۲۵هزار دستگاه رسید. مزدا در ماه دسامبر کراس اوورهای CX۹۰، CX۷۰ و CX۵۰ را عرضه کرد. مزدا به تولید خودروهای اسپرت و میاتا شهرت داشته و طرفداران اختصاصی خود را در ایالات‌متحده دارد. 

مدیرعامل مزدا در آمریکای شمالی در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس اظهار کرد که در حال حاضر مقرون به صرفه نبودن یکی از معضلات مهم پیش روی کل صنعت است. ما مجبور بودیم برای محصول، برنامه‌ها و مشوق‌هایمان برخی تنظیمات را انجام دهیم. ما توانسته‌ایم قیمت را به طور کلی حفظ کنیم و این منجر به موفق‌ترین سال در تاریخ ۵۴ساله ما در بازار ایالات‌متحده شده است. 

در این گزارش به موفقیت فروش مدل‌های CX۹۰ و CX۷۰ اشاره شده است که گزینه‌های پلاگین هیبریدی را نیز ارائه می‌کنند و ۱۵ تا ۲۰درصد درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌دهند. بزرگ‌ترین شگفتی مزدا CX۵۰ هیبریدی این شرکت است که عموما بیش از ۳ تا ۴ روز در انبار نمی‌ماند. 

این شرکت تنها یک خودروی الکتریکی داشته که فقط در چند ایالت فروخته شد. اکثریت قریب به اتفاق خریداران مزدا خواهان خودروهای گازسوز و هیبریدی هستند، اگرچه رئیس این شرکت اعلام کرد که یک خودروی برقی تمام عیار در سال ۲۰۲۵ توسط مزدا ساخته خواهد شد. 

فشار برای برقی‌سازی توسط دولت‌ها یکی از مشکلات پیش روی صنعت است و دلیل بزرگی برای ادغام رقبای هوندا و نیسان است. هزینه‌ها بسیار زیاد است و خودروسازان را وادار می‌کند تا برای بقا به یکدیگر روی آورند. 

مزدا اعلام کرد که برای نیازهای الکتریکی روی شرکای خود یعنی تویوتا و پاناسونیک حساب می‌کند اما ادغام برای مزدا مطرح نیست. دولت آینده ترامپ یکی دیگر از چالش‌های این شرکت است که درصدد اعمال تعرفه‌ها به بخش خودرو است.

منبع خبر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها