فروش بلک آپس ۶ روی پلی استیشن و استیم ۶۰ درصد بیشتر از مدرن وارفر ۳ است
بازی بلک آپس ۶ در مدت کوتاهی پس از انتشار، توانست به یکی از بزرگترین موفقیتهای تاریخ کال آف دیوتی تبدیل شود.
اکتیویژن تنها چند روز بعد از عرضه این بازی تایید کرد که بلک آپس ۶ بزرگترین انتشار در تاریخ این مجموعه بوده است. با گذشت زمان، این موفقیت همچنان ادامه دارد و با نزدیک شدن به شروع فصل اول بازی، هیجان و انتظار بازیکنان بیشتر هم شده است. نقشه راه امسال برای بازی هم وعدهها و پتانسیل بالایی دارد و از نظر طرفداران بسیار هیجانانگیز به نظر میرسد.
استقبال بازیکنان این موضوع را تایید میکند که این نسخه چقدر محبوب است، بهویژه در پلتفرمهایی مانند پلیاستیشن و استیم که فروش این بازی نسبت به مدرن وارفر ۳، نسخه سال گذشته، تا ۶۰٪ افزایش داشته است. «مایلز لزلی»، که شانزده سال است در تریآرک فعالیت میکند، در مصاحبهای با بیبیسی این آمار را تایید کرد و همچنین به نقش پررنگ گیمپس در موفقیت این بازی اشاره کرد.
طبق گفته مایلز لزلی، گیمپس نقش مهمی در جذب بازیکنان جدید ایفا کرده است. این سرویس به افرادی که برای خرید بازی مردد بودند و شاید مدتی بود که از فرنچایز کال آف دیوتی فاصله گرفته بودند، امکان داد تا بازی را بدون نیاز به خرید کامل، تجربه کنند. به گفته لزلی، این ویژگی کمک کرده تا بازیکنانی که ممکن است هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته بودند یا احساس تردید داشتند، دوباره به دنیای این مجموعه بازگردند. این استقبال بیسابقه باعث شد که بلک آپس ۶ در گیمپس بیشترین میزان جذب مشترک جدید را برای یک بازی داشته باشد.
یکی دیگر از عوامل موفقیت، کمپین بازاریابی گسترده و هدفمند اکتیویژن بود. کمپین تبلیغاتی این بازی در آستانه انتشار با سطح وسیعی از نمایشهای تبلیغاتی، ویدیوها و پوسترها همراه بود و به اعتقاد بسیاری، با تبلیغات فیلمهای بزرگ و پرفروش رقابت میکرد. بهنوعی به هر طرف که نگاه میکردید، نام و برند بلک آپس به چشم میخورد. این رویکرد تبلیغاتی منجر به افزایش آگاهی عمومی و جذب مخاطبان بیشتری شد.
لزلی همچنین درباره بهبودهای مورد نیاز گفت که تیم توسعه به بازخوردهای کامیونیتی بازیکنان گوش میدهد و همیشه سعی دارند که به نیازهای آنها پاسخ دهند. او افزود که نظرات و بازخوردها تجزیه و تحلیل شده و تیم توسعه با هدف بهبود تجربه بازیکنان، اقدام به رفع مشکلات میکند.