ماجرای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک چیست؟
صدور دسته چک در سامانه صیاد از تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۳ منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان خواهد بود. پس از این تاریخ در صورت عدم تطابق کدپستی و کد ملی با اطلاعات سامانه از صدور دسته چک ممانعت به عمل خواهد آمد.
به گزارش تجارت نیوز،
صدور دسته چک در سامانه صیاد از تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۳ منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان خواهد بود.
بنا بر اعلام بانک مرکزی، صدور دسته چک در سامانه صیاد از تاریخ 30 دی ماه 1403 منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان است. این موضوع در راستای اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره 8 الحاقی ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر منوطسازی ارائه خدمات بانکی به احراز نشانی محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور انجام میشود.
در راستای لزوم تسریع در اجرای قانون از تاریخ 30 /10 /1403 در سامانه صیاد بازدارندگی در شبکه بانکی اعمال میشود. بدینترتیب پس از زمان مقرر در صورت عدم تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان، از فرایند صدور دسته چک ممانعت به عمل خواهد آمد و تا زمان ثبت/ اصلاح دادههای اظهارشده در آن مأخذ، صدور دسته چک مقدور نخواهد بود.
منبع :
انتخاب