فانی لند‌

مایکروسافت سالانه ۱ میلیارد دلار برای حضور عناوین ترد پارتی در گیم پس خرج می‌کند

بلومبرگ در گزارشی جدید که وضعیت بازی‌های مایکروسافت و ایکس باکس را پوشش می‌دهد، عمیقا به تاثیر سرویس اشتراکی گیم پس پرداخته است. سرویسی که محبوب همه نیست و در طول سال‌ها واکنش متفاوتی را از سوی توسعه دهندگان به همراه داشته است، اما آمار بلومبرگ نشان می‌دهد که مایکروسافت چقدر در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده است.

گفته می‌شود که غول فناوری سالانه ۱ میلیارد دلار خرج می‌کند تا بازی‌هایترد پارتی را روی Game Pass بیاورد و اغلب راه خود را با میلیون‌ها دلار جدا می‌کند تا قلم طرف مقابل روی کاغذ بیاید و قرارداد امضا کنند. در این گزارش، همه چیز از درگیری اخیر بین مایکروسافت و CMA گرفته تا پتانسیل یک کنسول دستی ایکس باکس بررسی شده است.

در یک نقطه، گفتگو که عمدتا روی ریاست سارا باند در ایکس‌باکس متمرکز بود، به گیم پس تبدیل شد. در گذری به گذشته، نگاهی اجمالی به نحوه ظاهر شدن سرویس اشتراکی با یک لایبرری ساده و قیمت پایین داشتیم، قبل از اینکه به تلاشی عظیم تبدیل شود که بر خزانه مایکروسافت اتکا کند.

بلومبرگ سپس اشاره کرد که مایکروسافت سالانه ۱ میلیارد دلار برای آوردن بازی‌های ترد پارتی به اکوسیستم Game Pass خرج می‌کند، سیستمی که اخیرا به عنوان یک «Play Anywhere» مدل‌سازی شده که فراتر از کنسول‌های خانگی ساده است.

به دلیل تورم، قیمت گیم پس اخیرا افزایش یافته و بازی‌هایی که در لایبرری جایگاه برتر دارند، تغییر می‌کنند، اما در قدرت آن به عنوان یک محصول مبتنی بر اشتراک، شکی نیست. قرار است ماه آینده بهتر هم بشود، چرا که جدیدترین بازی Call of Duty در قالب Black Ops 6 به این سرویس کمک خواهد کرد.

در حال حاضر گیم پس عناوینی از سرویس‌های Ubisoft Connect و EA Play را در خود جای داده که آن را به یک پیشنهاد جدی برای گیمرها در سراسر جهان تبدیل می‌کند و همیشه بهتر می‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!