مقایسه قیمت اشتراک پلتفرم های سرگرمی با نمودار جذاب!
مدلهای اشتراکی در بخش سرگرمی رواج یافته و جریانی مداوم از درآمد را برای بسیاری از پلتفرمها فراهم میکنند. در حالی که مشتریان بیتوجه به استفاده از مدلهای اشتراکی میتوانند درآمد را تا ۲۰۰٪ افزایش دهند، بسیاری از پلتفرمهای سرگرمی برای سودآوری با مشکل مواجه هستند. در واقع، نتفلیکس و دیزنی تنها دو سرویس پخش آنلاین سودآور در بازار هستند. نمودار زیر، هزینه اشتراک پلتفرمهای مختلف سرگرمی را بر اساس دادههای جمعآوری شده توسط Goldman Sachs Global Investment Research و ارائهدهندگان اشتراکهای سرگرمی نشان میدهد.
مقایسه هزینه اشتراک ماهانهی پلتفرمهای مختلف سرگرمی
در اینجا هزینه اشتراک ماهانه پلتفرمهای مختلف سرگرمی تا آوریل ۲۰۲۴ آمده است:
قیمتها نشاندهنده طرحهای استاندارد بدون تبلیغات و با حذف دورههای تبلیغاتی/قیمتهای کمتر از دو ماه هستند. اشتراک ویدیویی یوتیوب پریمیوم شامل یوتیوب موزیک است که میتواند به طور جداگانه خریداری شود.
همانطور که میبینیم، قیمت اشتراک موسیقی، همچنان پایینتر از بسیاری از اشکال دیگر سرگرمی است.
از اواخر سال ۲۰۲۲، چندین پلتفرم پخش موسیقی از جمله اسپاتیفای، اپل و یوتیوب، قیمت اشتراک خود را افزایش دادهاند که اولین افزایش در بیش از ۱۰ سال گذشته است. در ماه ژوئن، اسپاتیفای مجدداً قیمت خود را افزایش داد و ۱۱.۹۹ دلار در ماه دریافت میکند.
در میان پلتفرمهای ویدیویی، آمازون پرایم ویدیو با ۲۲٪ سهم در سه ماهه اول ۲۰۲۴، بزرگترین سهم بازار ویدیو بر تقاضا در ایالات متحده را دارد. نتفلیکس با سهم ۲۱٪ در رتبه بعدی قرار دارد. در دو سال گذشته، درآمد نتفلیکس پس از سختگیری در اشتراکگذاری رمز عبور، ادغام تبلیغات و کاهش هزینههای محتوا افزایش یافته است.
اغلب سرویسهای پخش آنلاین، برای بازگرداندن مشتریان از دست رفته خود، محتوای جدید اضافه میکنند. ارائهدهندگان پخش آنلاین به طور متوسط ۳۵٪ از مشتریان خود را هر سال از دست میدهند. برای مقابله با این مشکل، برخی از ارائهدهندگان محتواهای خود را با هم ترکیب میکنند تا مشتریان خود را حفظ کنند، مانند دیزنی+، هولو و مکس یا پارامونت+ و شوتایم.
به عنوان یک استثنا، اسلینگ تیوی پخش زنده تلویزیون و ورزش را همراه با فیلمها و برنامههای درخواستی ارائه میدهد و ماهانه ۴۰ دلار دریافت میکند.
در مورد اشتراکهای خبری، رسانههای اصلی از جمله گرانترینها در این مجموعه داده هستند. با قیمت اشتراک ماهانه ۲۵ دلار پس از شش ماه اول، نیویورک تایمز ۹.۷ میلیون مشترک دیجیتال دارد که تقریباً سه برابر وال استریت ژورنال است. این اشتراکها بزرگترین منبع درآمد برای این نشریه هستند که در دهه گذشته بیش از هشت برابر افزایش یافته است.