فانی لند‌

موفقیت مدیران به این دو استراتژی بستگی دارد

فرارو- موفقیت یک مدیر به نکته ساده بستگی دارد که گاهی کاملاً نادیده گرفته می‌شوند و بر شرکت، کارمندان و حتی مشتریان نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش فرارو به نقل از اینک، در سال ۲۰۰۱، آن مولکاهی ناگهانی به عنوان مدیر عامل زیراکس معرفی شد. درست زمانی که این شرکت در حال گذر از یک بحران مالی بزرگ بود. او در مصاحبه‌هایش قبلی اعتراف کرده است یکی از اولین کار‌هایی که انجام داد تماس با رئیس هلدینگ موفق برکشر هاتاوی بود. وارن بافت به مولکای گفت: «روی مشتریان خود تمرکز کن وکارمندان را طوری هدایت کن که انگار زندگی آنها به موفقیت تو بستگی دارد.»

توصیه بافت دقیقاً همان چیزی بود که به زیراکس کمک کرد تا از دوران سخت خود عبور کند و به موفقیت برسد. بخش اول این استراتژی دو قسمتی، تمرکز بر مشتریان است. در واقع این مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند شرکت یا کسب و کار شما به موفقیت برسد. نگرش آنها آینده شرکت را رقم می‌زند. با این حال بخش دوم توصیه بافت اغلب به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. یک مدیر خوب با مراقبت از کارکنان خود می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند. کارمندان خوشحال و راضی، مشتریان را نیز راضی نگه می‌دارند. امروزه می‌توان چنین استدلال کرد: موفقیت کارمندان به نوعی به موفقیت مدیر آنها بستگی دارد. بنابراین، سوال واقعی این است: چگونه مدیران می‌توانند از کارمندان خود به روشی که بافت پیشنهاد می‌کند حمایت کنند؟ چند حرکت کلیدی وجود دارد که مدیران باید برای کمک به رشد کسب و کار خود در نظر بگیرند:

۱. ارتباط مستقیم با کارمندان

دوران مدیریت ذره‌بینی گذشته است. در محیط‌های کاری امروزی که مردم محور هستند، مدیران باید بر کارمندان خود تمرکز کنند. مدیران به جای اینکه منتظر نشانه‌های فرسودگی شغلی یا استعفا باشند، باید به طور منظم با کارمندان خود در ارتباط و درباره تجربه کاری آنها آگاه باشند. بهترین توصیه به مدیران این است که از طریق جلسات انفرادی بیشتر با کارکنان خود در ارتباط باشند. مدیران باید بدانند که چگونه به طور موثر ساختار ملاقات‌های انفرادی خود را تنظیم کنند تا کارمندان بتوانند راحت‌تر به اهداف شغلی خود برسند، در زمان‌های چالش برانگیز راهنمایی لازم را داشته باشند و پس از موفقیت‌های شغلی از آنها تجلیل شود.

۲. تمرکز بر مسیر‌های شغلی برای کارکنان

بر طبق یک گزارش ۴۱ درصد از کارمندان اعلام کرده‌اند که پیشرفت شغلی آنها در طول همه گیری کرونا متوقف شده است و ۹ درصد گفتند که شغل آنها پسرفت کرده است. این مطالعه همچنین شکاف بزرگی را بین آنچه کارکنان برای رشد نیاز دارند و آنچه که شرکت‌ها واقعاً ارائه می‌دهند، برجسته کرده است. حدود ۳۲ درصد از کارمندان خواهان بیان شفاف انتظارات از نقش آنها در شرکت و ۱۵ درصد خواهان حمایت بیشتر همراه با پیشرفت شغلی هستند. این رقم تقریباً نیمی از کارمندان را تشکیل می‌هد که برای پیشرفت شغلی خود به دنیال راهنمایی مدیران خود هستند.

کارمندان آگاه هستند که رشد شغلی نیازمند کار گروهی است و مدیران نیز می‌توانند نقش مهمی در تحقق آن داشته باشند. گفتگو‌های صادقانه و انفرادی در مورد مسیر‌های شغلی بسیار مهم است، اما این گفتگو‌ها تنها زمانی مؤثر واقع می‌شوند که مدیران به دنبال برقراری ارتباط با کارمندان خود باشند. رشد شغلی تأثیر شگف انگیزی بر اعتماد به نفس و عزت نفس کارمندان دارد، بنابراین تبدیل آن به بخشی از استراتژی اصلی کسب و کار، می‌تواند آینده مدیران را تغییر دهد و موفقیت شرکت، مدیران و کارمندان را تضمین کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!