فانی لند‌

پلی‌استیشن از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ساخت بازی‌ها استفاده خواهد کرد

شرکت سونی در گزارش جدید خود اعلام کرده است که پلی‌استیشن قصد استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای سرعت بخشیدن به ساخت بازی‌ها را دارد.

این فناوری‌ها به سازندگان کمک می‌کنند تا بازی‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتر به دست مخاطبان برسانند. سونی در صفحه ۱۶ گزارش خود توضیح داده است که این فناوری‌ها به بهبود کارایی و کیفیت بازی‌ها کمک شایانی می‌کنند. استفاده از پردازش سه‌بعدی لحظه‌ای (Real-time) و یادگیری ماشین از دیگر فناوری‌هایی است که در این فرآیند نقش کلیدی دارند.

پلی‌استیشن در تولید بازی Marvel’s Spider-Man 2 از یادگیری ماشین برای همگام‌سازی خودکار زیرنویس‌ها با دیالوگ‌ها استفاده کرده است. این تکنیک باعث شد فرایند زیرنویس‌گذاری به‌طور قابل توجهی سریع‌تر شود و زمان تولید کاهش یابد. سونی همچنین در حال توسعه استودیوی ضبط حجمی است که داده‌های سه‌بعدی از افراد و مکان‌ها را برای تولید تصاویر باکیفیت استفاده می‌کند. این استودیو قصد دارد داده‌های سه‌بعدی را در پروژه‌های مختلف استفاده کند و حتی آن را به شرکت‌های دیگر بفروشد.

سونی با همکاری Epic Games و استفاده از Unreal Engine در حال بررسی استفاده از پردازش سه‌بعدی لحظه‌ای در تولید محتوای دیجیتال است. مثلا اجزای سه‌بعدی استفاده‌شده در یک موزیک ویدیو، برای تولید یک بازی جدید مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین یک فیلم کوتاه مفهومی با استفاده از آنریل انجین تولید شده و در این پروژه به کار رفته است.

پلی‌استیشن با وجود رشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت بازی‌های ویدیویی و در نتیجه، بهره‌گیری از این فناوری‌ها به نوآوری و توسعه بازی‌ها کمک می‌کند. این فناوری‌ها باعث بهبود فرایندها و کاهش هزینه‌های تولید بازی‌ها می‌شود. همچنین استفاده از این تکنولوژی‌ها به پلی‌استیشن امکان می‌دهد که به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی داشته باشد و بازی‌ها را با کیفیت بالاتری عرضه کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!