کارگردان اصلی بازی Silent Hill 2 از نسخه ریمیک «بسیار راضی» است
کونامی و Bloober Team ریمیک بازی Silent Hill 2 را فردا در سراسر جهان عرضه خواهند کرد و در آستانه انتشار آن، این بازی تحسین گستردهای از منتقدان دریافت کرده است. اگرچه برای مدتی طولانی شک و تردیدهای زیادی پیرامون آن وجود داشت، اما استقبال از بازسازی بسیار خوب بوده و در میان کسانی که از آن هیجانزده هستند، کارگردان نسخه اصلی Silent Hill 2 قرار دارد.
ماساهیرو تسوبویاما که کارگردانی نسخه اصلی بازی در سال ۲۰۰۱ را بر عهده داشت، اخیرا در اکانت توییتر هیجان خود را نسبت به بازسازی ابراز کرد. او بیان کرد که این بازسازی نه تنها به بازی اجازه میدهد تا از محدودیتهای فنی نسخه اصلی عبور کند، بلکه به مخاطبان جدیدی اجازه میدهد تا برای اولین بار آن را تجربه کنند.
او نوشت:
بازیها و فناوریها به طور مداوم در حال تکامل هستند که منجر به تفاوتهای قابل توجهی در محدودیتها و سطوح بیان میشود. این یک مسئله رایج در هنرهای رسانهای به طور کلی است، اما حفظ و قدردانی از محیط زمان آسان نیست.
من فکر میکنم ارزش بازسازی در این است که نسل جدیدی میتواند آن را بازی کند. به عنوان یک خالق، بسیار راضیام. ۲۳ سال گذشته است! حتی اگر نسخه اصلی را تجربه نکردید، میتوانید از بازسازی به همان شکلی که هست، لذت ببرید. خوب یا بد بودن آن تاثیری بر نسخه اصلی ندارد.
تسوبویاما در مورد بازسازی هم انتقاداتی داشت و از نحوه تبلیغ ریمیک انتقاد کرد. او بیان کرد بسیاری از تفاوتهای بین نسخه اصلی و بازسازی که برجسته شدهاند، جذابیت بازی را به خوبی منتقل نمیکنند. او نوشت:
تفاوتهای بین نسخه اصلی و بازسازی، 4K، فوتورئالیسم، پوشش سر اضافی و غیره، همه متوسط هستند. این تبلیغات برای چه کسی جذاب خواهد بود؟ به نظر میرسد که آنها به اندازه کافی برای انتقال جذابیت کار به نسل جدید که Silent Hill را نمیشناسند، تلاش نمیکنند.
با این حال، او افزود یکی از تغییرات کلیدی که او از آن هیجانزده است، دوربین جدید از روی شانه است که تجربه بازی را به طور قابل توجهی تغییر میدهد. او نوشت:
نکتهای که باید به آن توجه کرد، تغییر در زاویه دوربین است. تغییر در دوربین قابل بازی، تاثیر قابل توجهی بر بسیاری از جنبهها، مبارزه، طراحی مراحل، خلاقیت هنری و غیره دارد. در حالی که تاثیر بر داستان ممکن است نسبتا کم باشد، اما تغییر بزرگی در حس بازی ایجاد میکند.
جالب اینجاست که تسوبویاما از دوربینهای ثابت نسخه اصلی Silent Hill 2 انتقاد کرد و بیان کرد که آنها محدودکننده بودند و افزود که دوربین جدید باید تجربهای غوطهورکنندهتر را فراهم کند. او نوشت:
صادقانه بگویم، از دوربین بازی در ۲۳ سال پیش راضی نیستم. عمق و زاویه توسط بار پردازشی محدود شده بود. این یک فرآیند مداوم از کار و تلاش سخت بود که پاداشی نداشت. اما یک محدودیت بود. نمای از روی شانه قطعا به حس واقعگرایی میافزاید. به عبارت دیگر، باعث میشود بخواهم ریمیکِ غوطهورکنندهتر Silent Hill 2 را بازی کنم.
Silent Hill 2 در حال حاضر برای کسانی که نسخه Deluxe Edition آن را خریداری کردهاند، بر پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی در دسترس است و انتشار جهانی آن فردا ۱۷ مهر خواهد بود.