کیو کامرس دیجی کالا چطور به وجود آمد و چه مقدار از بازار را در دست دارد؟
سومین قسمت برنامه «دورِ تند» با حضور حامد غضنفری و علی نوری، Co-Managing Directorهای بخش کیو کامرس شرکت دیجی کالا برگزار شد. این برنامه به میزبانی دکتر سید جواد موسوی و در استودیو فرارو برای وبسایت تریبون اقتصاد ضبط گردید.
مدیران دیجی کالا در این برنامه به بیان نظرات خود درباره صنعت خرده فروشی و فروش آنلاین پرداختند:
– دی جی کالا جت در دی جی کالا ادغام شد و این اولین باری است که این موضوع رسما اعلام می شود.
– دی جی کالا از سال 94 فروش کالای سوپری را راه اندازی کرد.
– سال 96 دی جی فرش در دی جی کالا متولد شد.
– کرونا به ایکامرس خیلی کمک کرد.
– از 1402 فروش بخش FMCG دو برابر شد.
– کالاهای تند گردش برای دیجیکالا بخش جدی از سبدهای کالایی است.
– امسال احتمالا از سوپر اپ دی جی کالا رونمایی خواهد شد.
– بخش کالاهای تند گردش به صورت ریالی 20 درصد در دیجی کالا سهم دارد و این میزان 30 درصد تعداد فروش کالاهاست.
– در گروه کالاهای تند گردش از نظر فروش ریالی دیجی کالا لیدر ایران است.
– زیر ساخت های دیجی کالا ابتدا برای فروش کالاهای الکترونیک تدارک دیده شده بود و ایجاد زیرساخت برای زنجیره تأمین، انبارش و … در حوزه کالاهای تند گردش زمانبر بوده است.
– رفتار تخفیفی هیجانی باعث سوخت سرمایه می شود و تنها مزیت آن ایجاد رفتار خرید آنلاین است.
– دیجی کالا 40 هزار قلم کالا در حوزه FMCG دارد و از این میزان حدود 15 الی 20 درصد به صورت ریتیل به فروش می رسد و 80 تا 85 درصد به صورت مارکت پلیس است.
– در قسمت ریتیل، بالای 250 تأمین کننده داریم.
– قانون تولید و مصرف حاشیه سود تأمین کننده ها را کاهش داد و فروشنده و مصرف کننده سود کمتری می برند.
– فروشگاه های آنلاین اجازه فروش کالاهای تعزیراتی را ندارند مگر فروشگاه آفلاین هم داشته باشند.
– حساسیت ها روی کسب و کارهای زنجیره ای بسیار بالاست.