فانی لند‌

کیو کامرس دیجی کالا چطور به وجود آمد و چه مقدار از بازار را در دست دارد؟

سومین قسمت برنامه «دورِ تند» با حضور حامد غضنفری و علی نوری، Co-Managing Director‌های بخش کیو کامرس شرکت دیجی کالا برگزار شد. این برنامه به میزبانی دکتر سید جواد موسوی و در استودیو فرارو برای وبسایت تریبون اقتصاد ضبط گردید.

مدیران دیجی کالا در این برنامه به بیان نظرات خود درباره صنعت خرده فروشی و فروش آنلاین پرداختند:

– دی جی کالا جت در دی جی کالا ادغام شد و این اولین باری است که این موضوع رسما اعلام می شود.

– دی جی کالا از سال 94 فروش کالای سوپری را راه اندازی کرد.

– سال 96 دی جی فرش در دی جی کالا متولد شد.

– کرونا به ایکامرس خیلی کمک کرد.

– از 1402 فروش بخش FMCG دو برابر شد.

– کالاهای تند گردش برای دیجی‌کالا بخش جدی از سبدهای کالایی است.

– امسال احتمالا از سوپر اپ دی جی کالا رونمایی خواهد شد.

– بخش کالاهای تند گردش به صورت ریالی 20 درصد در دیجی کالا سهم دارد و این میزان 30 درصد تعداد فروش کالاهاست.

– در گروه کالاهای تند گردش از نظر فروش ریالی دیجی کالا لیدر ایران است.

– زیر ساخت های دیجی کالا ابتدا برای فروش کالاهای الکترونیک تدارک دیده شده بود و ایجاد زیرساخت برای زنجیره تأمین، انبارش و … در حوزه کالاهای تند گردش زمانبر بوده است.

– رفتار تخفیفی هیجانی باعث سوخت سرمایه می شود و تنها مزیت آن ایجاد رفتار خرید آنلاین است.

– دیجی کالا 40 هزار قلم کالا در حوزه FMCG دارد و از این میزان حدود 15 الی 20 درصد به صورت ریتیل به فروش می رسد و 80 تا 85 درصد به صورت مارکت پلیس است.

– در قسمت ریتیل، بالای 250 تأمین کننده داریم. 

– قانون تولید و مصرف حاشیه سود تأمین کننده ها را کاهش داد و فروشنده و مصرف کننده سود کمتری می برند.

– فروشگاه های آنلاین اجازه فروش کالاهای تعزیراتی را ندارند مگر فروشگاه آفلاین هم داشته باشند.

– حساسیت ها روی کسب و کارهای زنجیره ای بسیار بالاست.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!