۲۰ میلیون ایرانی مشتری بانک مهر ایران هستند/ ۷۰ درصد وامهای بانک مهر ایران به صورت غیرحضوری پرداخت میشوند
«تجارتنیوز» گزارش میدهد:
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه، عملکرد بانک در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ را بررسی و برنامهها و اهداف بانک در سالهای پیشرو را تبیین کرد.
به گزارش تجارت نیوز،
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در جلسه امروز با اصحاب رسانه اعلام کرد: «بانک مهر ایران به تازگی افزایش سرمایهای از 8.4 هزار میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان داشته و این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران انجام شده است.»
او در مورد آمار مشتریان بانک مهر ایران در سال 1403 گفت: «در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون مشتری داریم که معادل یک چهارم جمعیت کشور است. این میزان مشتری نشاندهنده اقبال عمومی به این مدل بانکداری است. هدف ما این است که تعداد مشتریان خود را به ۴۰ میلیون نفر برسانیم.»
مدیرعامل بانک مهر ایران در مورد شعب و تعداد کارکنان این بانک توضیح داد: «در حال حاضر بانک مهر ایران دارای ۵۱۳ شعبه است که ۶ درصد آنها در تهران قرار دارند. با توجه به اینکه بیش از ۵۶ درصد منابع کشور در تهران متمرکز است، در نظر داریم منابع بیشتری را به استانهای کمبرخوردار منتقل کنیم. در حال حاضر سه هزار و 267 نفر در بانک مشغول به کار هستند. از این تعداد، ۲۵ درصد در ستاد و ۷۵ درصد در شعب فعالیت دارند.»
70 درصد وامهای بانک مهر ایران به صورت غیرحضوری پرداخت میشوند
فتحعلی در مورد عملکرد بانک در سال 1403 گفت: « از ابتدای امسال تا ۱۰ آذر، سه میلیون و 727 هزار فقره وام پرداخت کردهایم و این رقم در مقایسه با سال گذشته 38 درصد رشد داشته که این موضوع نشاندهنده موفقیت ما در تأمین مالی نیازهای مشتریان است. در سالهای اخیر، رشد منابع ما چشمگیر بوده است؛ بهعنوان مثال، در سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹، رشد منابع ما به ۴۷ درصد رسید که بسیار بیشتر از رشد متوسط ۱۸ درصدی سیستم بانکی بود.»
او با تاکید بر اینکه از اولویتهای اصلی بانک مهر ایران، فراهم آوردن بسترهای مناسب برای خدمات غیرحضوری است، تصریح کرد: «اکنون 80 درصد افتتاح سپردههای بانک مهر ایران از طریق موبایل بانک و پلتفرمها انجام میشود و 70 درصد تسهیلات نیز بهصورت غیرحضوری پرداخت میشوند.»
شعب ارزی بانک مهر ایران در سال آینده افتتاح میشوند
مدیرعامل بانک مهر ایران همچنین به برنامه جامع راهبردی سه ساله این بانک اشاره کرد و توضیح داد: «در برنامه راهبردی جدید خود، هدف داریم که علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات بانکی، به نیازهای جدید مشتریان پاسخ دهیم. این تغییرات و تحولات شامل پیشرفتهای فناوری و استفاده از ابزارهای نوین از جمله هوش مصنوعی، بلاکچین و متاورس است.»
فتحعلی همچنین تاکید کرد که بانک قرضالحسنه مهر ایران برنامه دارد در سال آینده به بازار ارز وارد شده و شعب ارزی خود را راهاندازی کند.
برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه را دنبال کنید.